Herstart van de werkzaamheden
Exact op 1 december 1949 worden de werkzaamheden weer opgestart. Eerst wordt bij het pontveer het nog ontbrekende zandbed aangebracht. Op het zandbed wordt als fundering een puinlaag gestort en met een wals ingetrild. Ook worden de betonbrug die de Schulpvaart kruist aanbesteed, het werk wordt gegund aan de firma A.C. Borst en Zns te Bakkum.
Halverwege 1950 is de fundering voor de weg vrijwel gereed. Het aanbrengen van de teerdeklaag voor het Akersloter weggedeelte wordt op 7 juli 1950 uitbesteed aan Aannemings- en wegenbouwbedrijf J. Ooms en Zonen te Avenhorn, voor een bedrag van Fl 32.634,--. In het Akersloter gedeelte moet 11750 m2 teerdeklaag worden aangebracht in 2 lagen, elk met een dikte van 4,5 cm. Als de teerdeklaag is aangebracht wordt de weg verder afgewerkt. In het najaar van 1951 rijden de eerste auto’s over de weg. Eindelijk heeft Akersloot een goede doorgaande verbinding om het groeiende autoverkeer te verwerken.